با توت‌فرنگي زيبا شويد
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

با توت‌فرنگي زيبا شويد

 


اين روزها از كنار هر ميوه‌فروشی كه رد شويد، توت‌فرنگی‌های قرمز و زيبا به شما چشمک می‌زنند و شايد شما را وسوسه می‌كنند كه دست خالی به خانه نرويد اما بايد بدانيد اين ميوه خوش‌رنگ علاوه بر مزه فوق‌العاده‌ای كه دارد، می‌تواند به‌عنوان ماده اوليه انواع كرم‌ها و ماسک‌های زيبايی باشد كه شما می‌توانيد خود در خانه تهيه ‌كنيد. مطمئن باشيد وقتی با خواص شگفت‌آور اين ميوه تابستانی آشنا شويد هرگز پوست‌تان را از مواد زيبا‌كننده آن محروم نخواهيد كرد چون شايد بتوان گفت جزو بهترين موادی است كه می‌توانيد به پوست خود هديه كنيد.
 

 اگر موهايی ابريشمی می‌خواهيد...

از امروز ديگر توت‌فرنگی‌های رسيده و له شده را دور نيندازيد چون می‌توانيد از آنها برای درمان بعضی از مشكلات موها استفاده كنيد. اگر می‌خواهيد موهايی براق و درخشان داشته‌باشيد بايد از مخلوط توت‌فرنگی ‌و مايونز استفاده كنيد، شما بايد دستکم 7 تا 8 توت‌فرنگی رسيده را كاملا له كرده و سپس به آن يک قاشق غذاخوری مايونز اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد تا مخلوط كاملا حالت چسبی شكل پيدا كند. حالا اين مخلوط را به تمام موهایتان بماليد و سپس موها را با يک كلاه حمام كاملا بپوشانيد و حدود 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد. سپس موها را آب بكشيد و مثل هميشه شامپو كنيد.  مطمئن باشيد اثر اين مخلوط فوق‌العاده است. شما در واقع از يک تركيب طبيعی توت‌فرنگی برای براق كردن فوری موها استفاده كرده‌ايد، توت‌فرنگی يک حالت‌دهنده فوق‌العاده برای موهای شماست.
 


 

   اگر از جوش‌ خسته شده‌ايد...
 


اگر مدتی است كه جوش‌ها و آكنه‌های صورت‌تان به‌شدت آزارتان می‌دهد، اين مخلوط خانگی كه از توت‌فرنگی تهيه شده است می‌تواند واقعا موثر باشد. 7 تا 8 توت‌فرنگی را كاملا له كنيد سپس يک قاشق غذاخوری خامه ترش را به آن اضافه كرده و خوب به هم بزنيد. حالا اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و بگذاريد حدود 10 تا 12 دقيقه روی پوست‌تان باقی بماند، سپس به‌خوبی صورت‌تان را آب بكشيد. اگر هفته‌ای 2 بار از اين مخلوط طبيعی توت‌فرنگی استفاده كنيد در بهبود جوش‌های شما تاثير بسياری خواهد داشت.

 



نکته : توت‌‌فرنگی دارای مقدار زيادی اسيد ساليسيليک است كه می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص كند.

 



 

  چگونه می‌توانيد ماسک صورت بسازيد؟
 


اگر به‌دنبال يک ماسک صورت ارزان و موثر هستند، اين 2 ماسک را حتما امتحان كنيد.
 

  •  قسمت گوشتدار توت‌فرنگی تازه برای پوست‌های چرب، قابض‌كننده‌ای عالی است. برای تهيه اين ماسک صورت مقداری توت‌فرنگی تازه را له يا ميكس كنيد و با نصف پيمانه ماست و يک قاشق سوپخوری بادام زمينی مخلوط كنيد. سپس مانند يک كرم آن را روی پوست بماليد و به‌مدت 15 دقيقه صبر كنيد.سپس  آن را بشوييد.
     
  •  ابتدا 4 تا 5 توت‌فرنگی كاملا رسيده را له كنيد، سپس 2 قاشق چاي‌خوری خامه نسبتا سفت و يک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه كنيد، خوب مخلوط كنيد؛ سپس بلافاصله اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و حدود 20 دقيقه صبر كنيد،سپس با مقدار زيادي آب گرم صورتتان را بشوييد.


 





 
    اگر دندان‌هايی سفيد می‌خواهيد...
 


توت‌فرنگی يک سفيد‌كننده طبيعی دندان‌ است. كافی است مقداری گوشت اين ميوه را به‌طور مستقيم روی دندان‌ها بماليد تا آنها را به‌طور طبيعی تميز كنيد. راه ديگر، مخلوط كردن مقداری توت‌فرنگی له شده با نصف قاشق غداخوری جوش‌شيرين است كه می‌تواند در از بين بردن لک‌ها بسيار موثر باشد؛ بهتر است اين مخلوط را فقط هفته‌ای يكبار برای سفيد كردن دندان‌هایتان به كار ببريد. استفاده منظم از توت‌فرنگی می‌تواند به‌طور طبيعی تا حد زيادی دندان‌های شما را سفيد نگه دارد.

 



 

   اگر پوست‌تان كدر شده...
 


كافی است يک توت‌فرنگی را از وسط برش بزنيد تا به 2 بخش تقسيم شود و سپس اين توت‌فرنگی را به آرامی حدود 2 تا 3 دقيقه به تمام پوست بماليد و اجازه دهيد اين آب توت‌فرنگی حدود 2 دقيقه روی صورت باقی بماند تا كاملا خشک شود و سپس آب بكشيد. پس از اين كار خواهيد ديد كه پوست شما نرم می‌شود و ديگر كدر نيست.

 



 

   اگر زير چشم‌هايتان پف می‌كند...
 


يک عدد توت‌فرنگی را خيلی باريک برش دهيد سپس اين برش‌ها را در يک جای خنک بگذاريد تا كاملا سرد شوند، سپس اين برش‌ها را زير چشم‌ها‌یتان بگذاريد و حدود 10 تا 20 دقيقه دراز بكشيد، پس از اين مدت صورت‌تان را با آب سرد بشوييد و سپس از يک كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.

 



 

چرا توت‌فرنگی؟
 


 

  •   اگر توت‌فرنگی بخوريد

توت فرنگی از ويتامين C بسيار غنی است و اين ويتامين برای سلامت پوست و بافت‌های پيوندی بدن اهميت دارد. يكی از مهم‌ترين خواص ويتامين C اين است كه موجب بالا رفتن مقاومت و قدرت ايمنی بدن می‌شود. همچنين توت فرنگی يكي از ميوه‌های كم انرژي است و حدود ۲۷ درصد در بدن، انرژی توليد میكند و افراد چاق می‌توانند از آن استفاده كنند اما اگر از توت فرنگی به مقدار زياد خورده شود می‌تواند مشكل ايجاد كند.
 

  •    اگر توت‌فرنگی را موضعی استفاده كنيد

توت‌‌فرنگی داراي مقدار زيادی اسيد ساليسيليک است كه می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص كند و در نتيجه باعث صافی پوست و كوچک شدن منافذ پوستی می‌شود و رنگ چهره را باز می‌كند. اين ميوه يک لايه‌بردار خيلی ملايم است كه می‌تواند تمام كثيفی ها و ناخالصی‌ها را از روی پوست بردارد و در نتيجه اگر روی پوست شما التهاب يا قرمزی وجود داشته باشد آن را از بين می‌برد و در نتيجه توت‌فرنگی می‌تواند يک ماسک پاک‌كننده عالی برای تميز كردن و نرم كردن صورت شما باشد.  علاوه بر اين‌ها، آنتی‌اكسيدان‌های موجود در اين ميوه، ترميم آسيب‌های پوستی را سرعت می‌بخشد و از پوست در مقابل پيری محافظت می‌كند. پوست شما به طور طبيعی روزانه ميليون‌ها سلول تازه می‌سازد و می‌توان گفت كه هر 30 تا 40 روز يکبار پوست كاملا بازسازی می‌شود اما پس از آنكه سن از 30 سالگی عبور می‌كند‌، اين روند بازسازی طبيعی پوست به‌طور قابل ملاحظه‌ای كند می‌شود. اما شما می‌توانيد در اين مرحله با استفاده از ماسک توت‌فرنگی به پوست خود كمک فراوانی بكنيد.  البته ماسک توت‌فرنگی خواص ديگری نيز دارد از جمله اينكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محيطی افزايش می‌دهد، ديگر اينكه می‌تواند التهابات و حساسيت‌های پوستی را التيام دهد و در نهايت اينكه رنگ پوست را روشن می‌كند.  البته تاثيرات استفاده موضعی از توت‌فرنگی در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. شما بايد دستکم 2 بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از اين توت‌فرنگی استفاده كنيد تا اثرات آن را ببينيد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:ماسک,ماسک زیبایی,ماسک توت فرنگی,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی